Logo nedir? Kelime medlulı olarak temel karşılığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde çalışkanlık gösteren anlayışletmelerin ekseriyetle logoları dalü temsil eder. Lakin yekten bir araba dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çaldatmaışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, basit anlaşılır, biçimırlanması basit, muhtemel başüstüneğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir muhatara verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine reva olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıdizi gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün dahi rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu malumat çok önemlidir.